تفاوت سرور مجازي با سرور فيزيکي

جمعه 16 تير 1402
17:03
دیدارِ عاشقانه


تفاوت سرور مجازي با سرور فيزيکي

سرور مجازي و سرور فيزيکي دو نوع رايج از سور کوچک‌تر تقسيم مي‌کند. ما همچنين مزايا و معايب هر دو نوع سرور را از نظر قابليت اطمينان، امنيت، کارايي و هزينه بررسي کرديم. در نهايت، ما توصيه کرديم که بسته به نوع و اندازه کسب و کار خود، سرور مناسب را انتخاب کنيد.

سرور مجازي چيست؟

سرور مجازي يک سرور مجازي است که بر روي يک سخت افزار فيزيکي قرار مي گيرد و به کمک نرم افزار هاي خاص، منابع سخت افزار را با ساير سرورهاي مجازي به اشتراک مي گذارد. به عبارت ديگر، چندين سرور مجازي مستقل با استفاده از يک سخت افزار فعال هستند. بنابراين، هزينه تهيه و نگهداري سخت افزار کمتر خواهد بود و قابليت تغيير پذيري و مقياس پذيري بالاتر خواهد بود.

سرور فيزيکي چيست؟

سرور فيزيکي يک سخت افزار است که تمام منابع آن توسط يک سرويس دهنده استفاده مي شود. به عبارت ديگر، هر سخت افزار فقط يک سرويس دهنده را پشتيباني مي کند. بنابراين، هزينه تهيه و نگهداري سخت افزار بيشتر خواهد بود و قابليت تغيير پذيري و مقياس پذيري كمتر خواهد بود.

امنيت سرور مجازي و سرور فيزيكي

امنيت يكي از عوامل مهم در انتخاب نوع سرويس دهنده است. در زير به برخي از جنبه هاي امنيتي هر دو نوع سرويس دهنده پرداخته شده است.

  • جداسازي: در سرويس دهنده فيزيكي، جداسازي فيزيكي وجود دارد يعني هيچ كس به جز شما به منابع شما دسترسي نخواهد داشت. در حالي كه در سرويس دهنده مجازي، جداسازي منطقي وجود دارد يعني شما بايد از نرم افزار هاي امنيتي مانند فاير وال، آنتي ويروس و غيره استفاده كنيد تا از دسترسي ساير سرويس دهنده ها به منابع شما جلوگيري كنيد. بنابراين، سرويس دهنده فيزيكي از نظر جداسازي امن تر است.
  • مديريت: در سرويس دهنده فيزيكي، شما مسئول مديريت كامل سخت افزار و نرم افزار هستيد و مي توانيد به روز رساني ها، پشتيبان گيري ها، تنظيمات امنيتي و غيره را خود انجام دهيد. در حالي كه در سرويس دهنده مجازي، شما فقط مسئول مديريت نرم افزار هستيد و بخشي از مديريت سخت افزار را به ارائه دهنده خدمات واگذار مي کنيد. بنابراين، سرويس دهنده فيزيکي از نظر مديريت امن تر است.
  • قابليت بازيابي: در سرويس دهنده فيزيکي، اگر سخت افزار خراب شود يا دچار حادثه شود، شما بايد زمان و هزينه زيادي صرف بازيابي داده ها و برقراري سرويس کنيد. در حالي که در سرويس دهنده مجازي، شما مي توانيد به راحتي يک کپي پشتيبان از سرويس دهنده خود را در يک محل ديگر قرار دهيد و در صورت بروز مشکل، به سرعت به حالت قبل بازگرديد. بنابراين، سرويس دهنده مجازي از نظر قابليت بازيابي امن تر است.

به طور کلي، هر دو نوع سرويس دهنده مجازي و فيزيکي مزايا و معايب خود را از نظر امنيت دارند. بسته به نوع فعاليت و نياز شما، مي توانيد گزينه مناسب را انتخاب کنيد. براي کسب اطلاعات بيشتر در مورد تفاوت سرور مجازي با سرور فيزيکي، با ما تماس بگيريد.

c2_90mo.jpg

مزايا و معايب سرور مجازي

سرور مجازي يک نوع سرويس هاستينگ است که به شما امکان مي‌دهد يک سرور اختصاصي را در يک محيط مجازي اجاره کنيد. سرور مجازي داراي مزايا و معايب خاص خود است که در اين مقاله به آن‌ها خواهيم پرداخت.

مزاياي سرور مجازي:

قابليت انعطاف‌پذيري: شما مي‌توانيد منابع سرور خود را بر اساس نيازهاي خود تغيير دهيد و به راحتي ارتقاء يا کاهش دهيد.

کنترل بالا: شما دسترسي کامل به سرور خود داريد و مي‌توانيد نرم‌افزارهاي دلخواه خود را نصب و پيکربندي کنيد.

هزينه پايين: شما فقط براي منابعي که استفاده مي‌کنيد پرداخت مي‌کنيد و نيازي به خريد يا نگهداري تجهيزات فيزيکي نداريد.

امنيت بالا: سرور مجازي شما از سرور فيزيکي جدا شده و تحت تاثير حملات يا خطاهاي ديگر سرورهاي همسايه قرار نمي‌گيرد.

معايب سرور مجازي:

عملکرد پايين‌تر: سرور مجازي شما بايد منابع خود را با سرور فيزيکي که بر روي آن قرار دارد به اشتراک بگذارد. اين ممکن است باعث کند شدن عملکرد سرور شما در زمان‌هاي بار زياد شود.

پشتيباني محدود: شما مسئول مديريت و نگهداري سرور خود هستيد و نمي‌توانيد به پشتيباني فني از طرف ارائه‌دهنده سرويس تکيه کنيد.

پايداري کم‌تر: سرور مجازي شما در صورت بروز خطاي فني يا حادثه در سرور فيزيکي، قابل دسترس نخواهد بود. شما بايد از روش‌هاي پشتگير گيري مناسب استفاده کنيد تا اطلاعات خود را حفظ کنيد.

مزايا و معايب سرور حقيقي

سرور حقيقي يک کامپيوتر فيزيکي است که براي ارائه خدمات شبکه به کاربران طراحي شده است. سرور حقيقي مزايا و معايب خاص خود را دارد که بايد قبل از انتخاب آن در نظر گرفته شود. در اين متن، به برخي از اين مزايا و معايب اشاره مي‌کنيم.

مزاياي سرور حقيقي عبارتند از:

کنترل بيشتر: با داشتن سرور حقيقي، شما مالک تجهيزات هستيد و مي‌توانيد به راحتي تغييرات سخت‌افزاري يا نرم‌افزاري را اعمال کنيد. شما همچنين مسئول تعمير و نگهداري سرور هستيد و مي‌توانيد از کيفيت و امنيت آن اطمينان حاصل کنيد.

عملکرد بالاتر: سرور حقيقي معمولاً قدرت پردازش و حافظه بالاتري نسبت به سرورهاي مجازي دارد. اين به شما امکان مي‌دهد تا برنامه‌هاي سنگين‌تر و پربار‌تر را روي سرور خود اجرا کنيد و با تعداد بالاتري از کاربران همزمان برخورد داشته باشيد.

هزينه پايين‌تر: در بلند مدت، داشتن سرور حقيقي ممکن است هزينه پايين‌تري نسبت به استفاده از سرويس‌هاي ابري يا مجازي داشته باشد. شما فقط يک بار هزينه خريد تجهيزات را پرداخت مي‌کنيد و نياز به پرداخت هزينه اجاره يا استفاده ماهانه نداريد.

معايب سرور حقيقي عبارتند از:

  • نصب و راه‌اندازي دشوار: براي داشتن سرور حقيقي، شما بايد فضاي مناسب، تجهيزات لازم، پشتيباني فني و امکانات دسترسي به شبکه را فراهم کنيد. اين ممکن است زمان‌بر، پيچيده و هزينه‌بر باشد.
  • نگهداري و به‌روز رساني: شما بايد به طور منظم سرور خود را چک کنيد و در صورت لزوم تعويض قطعات، نصب آپديت‌ها، رفع خطاها و تامين امنيت آن اقدام کنيد. اين نگهداري و به‌روز رساني مستلزم صرف زمان، هزينه و دانش فني است.
  • کمبود انعطاف‌پذيري: با داشتن سرور حقيقي، شما محدود به ظرفيت و قابليت‌هاي سرور خود هستيد. اگر نياز به افزايش يا کاهش منابع سرور داشته باشيد، شما بايد تجهيزات جديدي را خريداري يا فروش کنيد. اين ممکن است زمان‌بر و هزينه‌بر باشد و باعث اختلال در عملکرد سرور شود.

سوالات متداول

سرور مجازي يک نوع سرويس است که به شما امکان مي دهد يک سرور اختصاصي را بر روي يک سرور فيزيکي اجرا کنيد. در واقع، شما مي توانيد چندين سرور مجازي را با استفاده از منابع يک سرور فيزيکي ايجاد کنيد. اين روش داراي مزايايي مانند کاهش هزينه، افزايش انعطاف پذيري و بهبود عملکرد است. برخي از سوالات متداول در مورد تفاوت سرور مجازي با سرور فيزيکي عبارتند از:

چگونه مي توانم يک سرور مجازي را راه اندازي کنم؟

اگر مي خواهيد يک سرور مجازي راه اندازي کنيد، ابتدا بايد يک سرويس دهنده ابري را انتخاب کنيد. سپس بايد يک پلن مناسب براي نيازهاي خود انتخاب کنيد. بعد از آن، بايد يک سيستم عامل را براي سرور خود نصب کنيد. در نهايت، بايد تنظيمات امنيتي و شبکه را انجام دهيد و سرور خود را شروع به کار کنيد.

تفاوت سرور مجازي با سرور فيزيکي چيست؟

سرور مجازي و سرور فيزيکي دو نوع سرور هستند که براي ارائه خدمات وب استفاده مي شوند. سرور مجازي يک بخش از يک سرور فيزيکي است که به صورت مجازي از آن جدا شده و منابع مستقلي را به کاربر اختصاص مي دهد. سرور فيزيکي يک دستگاه واقعي است که تمام منابع آن براي يک کاربر يا سازمان در دسترس است. سرور مجازي نسبت به سرور فيزيکي مزايايي مانند هزينه پايين تر، انعطاف پذيري بالاتر، مقياس پذيري راحت تر و مديريت آسان تر دارد. سرور فيزيکي نسبت به سرور مجازي مزايايي مانند کنترل بيشتر، امنيت بالاتر، عملکرد بهتر و پايداري بالاتر دارد.

چه زماني بايد از سرور مجازي استفاده کنم؟

سرور مجازي يک نوع سرويس هاستينگ است که به شما امکان مي‌دهد يک سرور اختصاصي را در يک محيط مجازي اجاره کنيد. از سرور مجازي مي‌توانيد زماني استفاده کنيد که نياز به کنترل بالا، امنيت قوي و منابع تضمين شده داريد. سرور مجازي به شما اين امکان را مي‌دهد که سيستم عامل، نرم‌افزارها و تنظيمات خود را بر روي سرور اعمال کنيد و به صورت مستقل از ساير کاربران عمل کنيد.

منبع: https://tshfidar.com


[ بازدید : 51 ] [ امتیاز : 1 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دیدارِ عاشقانه است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]