نکات طلايي که زمان استفاده از يدک کش بايد رعايت کنيم!

جمعه 7 خرداد 1400
0:41
دیدارِ عاشقانه

نکات طلايي که زمان استفاده از يدک کش بايد رعايت کنيم!

احتمالا يک بار در عمرتان هم که شده مجبور به استفاده از يدک کش­ها مي‌شويد. خرابي، تصادف يا تمام شدن سوخت و در جاده ماندن همانا و کمک گرفتن همانا تا استفاده از يدک کش را تجربه کنيم. به هرحال ماشين است، نمي­پرسد کي و کجا بايد خراب شوم، بايد خود را براي هر شرايطي آماده کنيم.

آنچه که مهم است دانستن و رعايت نکاتي مربوط به يدک کشي خودرو است که ضروري تلقي مي‌شود تا زمينه ساز خسارات و دردسرهاي بعدي نباشد. در ادامه اين صفحه يا کمک خودروبر پارس شما را با اين نکات آشنا خواهيم کرد، پس تا پايان با ما باشيد تا ببينيم در حين يدک يا بکسل خودرو چه کار بايد کرد.

رعايت نکات ايمني در هنگام يدک خودرو

احتمالا يک بار در عمرتان هم که شده مجبور به استفاده از خودرو بر­ها مي‌شويد. خرابي، تصادف يا تمام شدن سوخت و در جاده ماندن همانا و کمک گرفتن همانا تا استفاده از خودرو بر را تجربه کنيم. به هرحال ماشين است، نمي­پرسد کي و کجا خراب شوم، بايد خود را براي هر شرايطي آماده کنيم.

آنچه که مهم است دانستن و رعايت نکاتي مربوط به خودروبر است که ضروري تلقي مي‌شود تا زمينه ساز خسارات و دردسرهاي بعدي نباشد. در ادامه اين صفحه يا کمک خودرو بر پارس شما را با اين نکات آشنا خواهيم کرد، پس تا انتهاي اين متن با ما همراه شويد تا ببينيم در حين يدک يا بکسل خودرو چه بايد کرد.

رعايت نکات ايمني در هنگام خودرو بر

اگر قصد يدک کشي خودرو خراب را داشتيد بايد به نکته مهمي توجه نشان دهيد. اين نکات تنها مختص کارشناسان و متخصصان اين امر نبوده و بهتر است افراد عادي نيز آن­ها را آموزش ديده تا در مواقع اضطراري از آن‌ها آگاه باشند. از جمله اين نکات مهم و اساسي مي­توان به موارد زير اشاره کرد:

  • داشتن وسعت ديد مناسب براي راننده خودرو خودرو بر

راننده خودرو بر بايد ديد خوبي نسبت به مسير و اطراف خود داشته باشد. اين ديد مناسب در هنگام سبقت گرفتن و دور زدن در يک پيچ بسيار ضروري است؛ چراکه هر گونه اشتباه ممکن است خطرات جبران ناپذيري براي هر دو خودرو ايجاد کند.

  • تنظيم فشار باد لاستيک­ها

اين نکته به ويژه در زمانيکه خودروي معيوب روي خودروي خودرو بر سوار مي­شود اهميت ويژه­اي دارد. استاندارد بودن لاستيک­ها و باد آن­ها در هنگام يدک کشي خودرو نکته­اي اساسي است. تنظيم باد لاستيک در هندلينگ و توانايي خودرو تاثير زيادي دارد.

  • ذخيره کردن تاير زاپاس

قطعا در خودروي شما نيز يک تاير کمکي اضافه وجود دارد چه برسد به خودروهاي خودرو بر که اين نکته اهميت به سزايي پيدا مي­کند. حال تصور کنيد خودروي بکسل يک تريلي باشد، در اين صورت حتما وجود تاير زاپاس الزاميست و بسياري از نمايندگي­ هاي خودروبر پارس از اين نکته پيروي مي کنند.

  • کنترل حرکت در پيچ­ها

خيال کنيد در يکي از پيچ­ هاي سخت جاده چالوس راننده­اي در حال بکسل کردن خودرو بوده و نه تنها ديد مناسبي ندارد بلکه توان کنترل خودرو در اين پيچ­ها نيز برايش سخت است، در اين وضعيت انتظار سالم به مقصد رسيدن کمي خارج از تصور است.

  • ترمز گيري درست و به موقع

از نکاتي که بايد رعايت شود، اين مورد است. خودروي خودرو بري را تصور کنيد که با سيستم ترمزي نامناسب خودرويي را يدک مي­کشد آن هم در يک جاده خطرناک، پر از سراشيبي و پيچ به نظر ايمن و اصولي نمي‌آيد، آن هم براي خودرويي که در حال حمل گونه­اي ديگر از خود است. در زمان بکسل کردن بايد ترمزها به حدي مناسب و سالم باشند که در زمان اضطرار سريعا عمل کرده و فاصله استاندارد را رعايت کنند.

چه خطراتي خودروي يدک شده را تهديد مي­کند؟

از جمله اين خطرات مي­توان به امکان سرقت خودرو اشاره کرد. جلوي ضرر را از هر طرف که بگيريد منفعت است؛ يکي از بهترين راه­ها براي جلوگيري از اين اتفاق، کمک خواستن از نمايندگي­ها و شرکت‌هاي مطمئن و شناخته شده است. تصادفات نيز از ديگر خطرات در حين حمل خودرو هستند.

ممکن است در زمان جابه جايي خودرو تصادفات غير عمد نيز صورت گيرد و خسارتي کلي­تر به خودروي يدک شده وارد شود. از جمله اصولي که شرکت­هاي مربوطه وضع کرده و بعد از اين اتفاقات رعايت مي­کنند پرداخت خسارت است.

در اين شرايط بايد مشخص شود که اتفاق رخداده به دليل خطاي راننده بوده يا نقص فني خودروي خودرو بر، تا در دو صورت خسارات را پرداخت کنند:

  1. طبق تدابير شرکت­هاي ذيربط عموما خودروي خودرو بر به بيمه شخص ثالث مجهز بوده تا در صورت محرز بودن خطاي راننده، بيمه خسارات را به هر دو خودرو پرداخت نمايد.
  2. خودروهاي خودرو بر اغلب به دو نوع بيمه ديگر نيز مجهز هستند تا در صورت تشخيص تصادف به دليل مشکل خودرو از محل اين دو بيمه خسارات پرداخت شود. اين دو نوع بيمه در زير آمده است:

الف) بيمه مسئوليت دارندگان وسيله نقليه زميني در برابر شخص ثالث

ب) بيمه مسئوليت مربوط به ابزار و اجزاء خودرو بر­ها مثل: زنجيرها، مهار کننده­ها و

اين دو بيمه تنها در صورت تشخيص خسارات به دليل مشکلات فني خودرو پرداخت مي­شوند.

سخن آخر

درست است که خودرو بر­ها در زمان اضطراري کمکي اساسي به حساب خواهند آمد، اما امکان ايجاد خطرات و خسارات به دليل عادي نبودن شرايط در هنگام استفاده از خودرو بر توسط آن­ها محتمل بوده و همين مورد توجه به نکات ايمني و اساسي قبل از يدک کردن را مي­طلبد. بنابراين سعي کنيد که پيش از استفاده از خودرو بر از مورد اطمينان بودن شرکت اعزام کننده مطمئن شويد. همچنين درد دست داشتن قبض از سوي شرکت خودرو بر نيز مي تواند شما را از ريسک هاي احتمالي همچون سرقت خودرو و يا برعهده نگرفتن خسارت وارد دور کند. همين حالا براي جابجايي خودروهاي خود با خودروبر پارس تماس بگيريد و درخواست خود را ثبت کنيد.


[ بازدید : 163 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دیدارِ عاشقانه است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]