5 روش مؤثر افزايش فروش و درآمد

دوشنبه 3 خرداد 1400
19:19
دیدارِ عاشقانه

افزايش فروش و درآمد يک هدف اساسي است که زمينه رشد بيشتر را براي کسب و کارها فراهم مي کند. اما از حرف تا رسيدن به اين هدف فاصله زيادي وجود دارد. در اين يادداشت بررسي مي کنيم که کسب و کارها چگونه مي توانند فروش و درآمد خود را افزايش دهند بدون اينکه براي ساختار کلي مالي آن ها و پايداري سازمانشان مشکلي پيش بيايد.

با استفاده از شش روشي که در ادامه مي آيد، قادر خواهيد شد که برند خود را به تعداد بيشتري از مخاطبان بشناسانيد و اطمينان حاصل کنيد که تيم شما دائماً در حال تلاش براي رسيدن به اهداف سازماني است.

1. اهداف روشن و مشخص داشته باشيد

اولين قدم تعيين اهداف روشن است. اغلب کسب و کارها رشد، افزايش فروش و افزايش درآمد را به عنوان اهداف اصلي خود معرفي مي کنند. اما اين سه هدف يکي نيستند. به عنوان مثال، افزايش فروش هميشه به افزايش درآمد منجر نمي شود. همچنين رشد و گسترش کسب و کار ممکن است به سرمايه گذاري هايي نياز داشته باشد که در ابتدا منجر به افزايش درآمد نشوند.

قبل از هر چيز، دانستن اينکه به کجا مي خواهيد برويد، بهترين راه براي فهميدن نحوه رسيدن به آن جا است. حتي اگر بهترين ابزارهاي موجود در جهان را در اختيار داشته باشيد، بدون در نظر گرفتن هدف و مقصد مشخص، تلاش هاي تيم شما ثمر بخش نخواهد بود. پس بايد تا حد ممکن در تعيين اهداف خود دقيق شويد. همچنين براي هر کدام از تيم هاي اجرايي اهداف جزئي تعيين کنيد که مطابق با اهداف کلي تر سازمان باشند.

مديريت ارتباط با مشتري باعث افزايش درآمد مي شود

2.مديريت ارتباط با مشتري را جدي بگيريد

مشتريان از شنيده شدن نظراتشان استقبال مي کنند و مايلند با فروشندگاني که از آنها خريد مي کنند، گفتگو کنند. در واقع آن ها دوست دارند نظرات خود را در مورد تجربه خريد خود بيان کنند خواه به صورت نظرسنجي، صحبت با ديگران و ... اين ويژگي براي تيم فروش شما مزاياي مختلفي دارد.

مشتريان نه تنها مي توانند شما را به خريداران بالقوه بيشتر (به شيوه اي موثرتر از بازاريابي عمومي) معرفي کنند، بلکه مي توانند نقايصي را در فرآيند فروش شما مشخص کنند که از هر زاويه اي غير از ديد آنها، به سختي قابل مشاهده هستند.

با ايجاد راه هاي ارتباطي مختلف با مشتريان خود، در اصل در حال دريافت مشاوره رايگان براي بهبود کسب و کار خود هستيد. به عبارت ديگر تا زماني که شرکت شما پذيراي بازخوردهاي مشتريان باشد، مي توانيد در کسب و کار خود تغييراتي ايجاد کنيد که تجربه مثبت مشتري را تضمين کند. نتيجه اين امر افزايش مراجعه، فروش و در نهايت افزايش درآمد خواهد بود.

يکي از بهترين ابزار مديريت ارتباط با مشتري براي سازمان ها، نرم افزار CRM است. اين نرم افزار با جمع آوري اطلاعات مختلف مشتريان در يک پايگاه داده مرکزي، دسترسي ساده و سريع به آن ها را براي تيم فروش امکان پذير مي کند. همچنين تيم بازاريابي نيز مي توانند با استفاده از اين داده ها، فعاليت ها و کمپين هاي تبليغاتي خود را به صورت هدفمند و موثر اجرا نمايند.


برچسب ها: 5 , روش , مؤثر , افزایش , فروش , و , درآمد ,
[ بازدید : 239 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دیدارِ عاشقانه است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]